€1500,- naar Hospice Raalte na 3e editie Avondetappe Salland

Stichting Duurzaam Onderweg

schenkt 1.500 euro aan De Cirkel

De Klink-Nijland Avondetappe Salland viel in juni behoorlijk in het water en dat had natuurlijk zijn gevolgen voor het aantal deelnemers aan de fietstocht (zowel recreatief als prestatief). En dus ook voor de opbrengst ten bate van het goede doel, Stichting De Cirkel in Raalte. Althans zo leek het. Des te verrassender was het dat voorzitter Jos Elshof deze week een cheque van maar liefst 1.500 euro in ontvangst mocht nemen.

Slechts een kleine honderd deelnemers trotseerden de wind en de regen om de Klink-Nijland Avondetappe te fietsen. “Maar”, zo gaf voorzitter Herman Kleine Koerkamp van de organiserende Stichting Duurzaam Onderweg aan, “we hebben een aantal succesvolle tochten achter de rug en kunnen daarom toch een aardig bedrag overmaken.”

De Stichting Duurzaam Onderweg steunt bij voorkeur goede doelen in de regio. Dat kan variëren van een bijdrage aan de Vrienden van het Wooldhuis in Heino tot een gift aan Atletiekvereniging Salland. “De Cirkel is als beheerder van het Hospice in Raalte een prachtige bestemming. Een goed initiatief dat wordt gedragen door de bevolking”, vertelt de voorzitter voordat penningmeester Lilian Nijland de cheque overhandigt.

Het bestuur van Stichting De Cirkel toont zich verrast en verheugd. “Dat de Avondetappe voor ons wordt georganiseerd, toont aan dat jullie het hart op de goede plek hebben zitten. “Ik kan niet vaak genoeg benadrukken hoe welkom dit soort acties zijn. We hebben ze heel hard nodig omdat we geen sluitende exploitatie hebben”, aldus Jos Elshof die zich met de overige bestuursleden nog gaat beraden op een bestemming, maar de kans is groot dat het wordt gebruikt voor de vrijwilligers. Hetzij een speciale bijeenkomst hetzij een stuk opleiding. “Zij zijn toch het goud van onze stichting en daar moeten we zuinig op zijn.”